13. helmikuuta 2010

Herkutteluja




Torstaina tehtiin itse hampurilaisia. 
Piti tehdä niitä jo keskiviikkona, mutta ei sitten jaksettukaan, kun olisi mennyt niin myöhään. Syötiin silloin jo ranskalaiset. :) 
Sämpylätkin piti tehdä itse, mutta oltiin laiskoja ja ostettiin kaupasta. Kultsi teki jauhelihapihvejä, joihin käytti 700g jauhelihaa. Mulla oli erilaisia kasviksia; kikherneitä (tölkistä), porkkanaa, pinaattia, sipulia, hiukkasen soijaa (rouhetta keitettynä), herneitä...
Laitettiin molempiin kermaviiliä, sipulikeittoaineksia, vanha pestodippi, hiukan korppujauhoja, kananmuna, mausteita... niin, ja tosi reilusti valkosipulia.
Mulla jäi todella löysäksi taikina, eikä pihvit oikein pysyneet kasassa. Mä laitoin ne suoraan uuniin, jossa ne oli joku 20-30 minuuttia. Kultsi paistoin ensin omia pihvejään, joista muuten teki todella muhkeita. :) Sitten ne vielä laitettiin uuniin. Nekin oli aika murenevaisia. Mutta hyviä olivat. 
Hampurilaisiin laitettiin pihvien lisäksi jäävuoriasalattia, ketsuppia, sinappia, juustoa, sinihomejuustoa, suolakurkkua...
Mulle riitti nuo kaksi hampurilaista ja olin ihan piukassa, Kultsi veti neljä!

 

Yön aikana kissatkin olivat herkutelleet lampaan kinkulla. :)

Ei kommentteja: