19. kesäkuuta 2012

Turun linnassa

Maaliskuussa (juu, hiukan on jäljessä nää mun päivitykset) oltiin YokuBee-porukan kanssa Turun linnassa visiitillä. Tuolloin Linnassa oli vielä esillä Kuu paistaa, kuollut ajaa- näyttely, joka kertoi kuolemaan liittyvistä jutuista Turun alueella. Näyttely oli mielenkiintoinen ja selvisipä minulle mitä se teilaaminenkin tarkoitti. Niin, ja pääsinpä olemaan prinsessa - ainakin melkein...

Muinoin ollessani Linnalla museovartijana kuulin muutamia kummitusjuttuja, ja monet niistä kertoivat Nuorten herrain huoneessa olevasta oudosta tunteesta, joka monille tulee. Itse olin usein siinä huoneessa valvojana, ja minä pidin huoneesta. Olin siinä myös näiden juttujen kuulemisen jälkeen, ja vaikka minulla on melkoisen hyvä mielikuvitus, en saanut huoneesta mitään kummia tuntemuksia. Huoneessa on seinään valettuna koiran tassun jäljet. Ne ovat hämmästyttävät. Vaikka ne ovat syvennykset seinässä, aina kuvatessa näyttää kuin ne olisivat koholla.

YokuBeen retkiporukka

Linnanportilla

Etusisäpihaa sisäänkäyntikorokkeelta

Näyttelyhallin silkkiloistoa

Kattaus

Kirjurinhuoneen kirjoituksia

Nukkekodin sisältä

Nukkekoti

Pienoismalli linnasta

Pienen pieni linnan prinsessa

Pöydän pintaa keskiaikaisesta kuninkaansalista

Sisäpiha, lempipaikkani

Nuorten herrain huoneen koirantassunjäljet

Käymälät linnan seinillä

Sammakoita linnalta


Ei kommentteja: