29. toukokuuta 2013

Kynitty vanha täti!


Mulla oli synttärit vähäsen aikaa sitten. Ei pyöreitä, mutta siitä välistä. Vähän ahdistaa ajatella, miten vanha sitä pitäisi olla. Ei tunnu siltä. Ajattelin kuitenkin, että jos pitäisi oikein juhlat. Avokkikin täytti viimeksi pyöreitä, eikä sitäkään juhlittu. Jos pidettäisiin sellaiset ihan oikeat kesäillan grillijuhlat. Ei sellaisia teini-örvellysbileitä, vaan ihan coctail-palojen ja alkumaljan kera. Katsoo nyt. 

Synttärisafkana mulle tarjottiin (köh, jouduin kyllä itse maksamaan ja kokkaamaankin) hampurilaisia, perunoita ja salaattia. Omilla twisteillään. Oli hyvää. Ja täyttävää. <3 kiitos="" kultaseni.="" p="">

* * * 
Kun nyt olen niin pohtinut itseäni, ja ikääni ajattelin tehdä hiuksilleni jotain. Olen pitkin kevättä leikellyt niitä pikkuhiljaa lyhyemmiksi ja lyhyemmiksi. Joskus 15 vuotta sitten minulla oli jonkin aikaa melko lyhyet hiukset. Muistelin, että ne olisivat olleet aika huolettomat. Minulla kuitenkin on luonnonkiharat hiukset... Viimeiset pari vuotta leikkaus on ollut takaa hieman lyhyempi ja edestä pitkä, jolloin hiukset voi kietaista kiinni taakse (kuten alla olevassa kuvassa). No, enää ei voi. 





Enpä tiedä. Itku pääsi, kun ekaa kertaa leikkaamisen jälkeen pesin hiukset ja katsoin peiliin. TÄTI-TUKKA! Oh my GOD!
Kommentteja ensi näkijöiltä on tullut laidasta laitaan. Jokunen ei meinaa päästä järkytyksestään: Sulla oli niin ihana pitkä, kihara ja punainen tukka! Osan mielestä olen raikkaan ja jopa nuoremman näköinen.

Itse en vieläkään ole täysin sinut tämän tukan kanssa. Vaatii työtä, että kehtaa lähteä ulos kämpästä. Tai edes katsoa peiliin. Mutta jos ei ole bad-hair-day saatan jopa pitää kynitystä lookistani.

Ei kommentteja: